måndag 12 juni 2017

Skriveri skrivera

Jag har en hel del anteckningar att sortera och uppdatera, så jag vet inte vart jag ska börja. Jag har ju inte precis tid att sitta och koncentrera mig så värst länge åt gången, fem minuter här och fem minuter där. Det gör ju att det nästan är omöjligt att få till nåt vettigt av alla dokument.

Det ska in en genomförandeplan till assistansbolaget, där allt viktigt om Sandra ska stå. Så har vi ju en pärm, med en massa viktigheter i, så det blev lite många ställen med samma info att försöka få ihop. Men det känns jätteskönt att ha allt samlat på assistansbolaget. Dels om det akut händer Göran och mig nåt, men också ändå, när andra ska ta över. Det underlättar ju enormt, både för assistenter och Sandra, om viktig information finns tillgängligt.

Dessutom är det en stor lättnad för oss föräldrar att veta att det kommer gå bra den dagen vi inte finns mer, för det har varit en väldig oro hela tiden. Det är så mycket som kan gå väldigt fel, väldigt lätt, och målet är ju att allt ska fungera utan oss.

Men jag fastnade i alla anteckningar och kommer inte vidare, så jag ska bolla det lite med assistansbolaget så blir det säkert bra tillslut. Just nu är det ju väldigt mycket att göra och skriva ändå. Nya assistenter, ny verksamhet och troligtvis också ny bostad inom en snar framtid. Förhoppningsvis. Det kommer bli väldigt mycket att skriva och få ihop när vi vet hur det blir med allt. Tur att jag älskar att skriva i alla fall, det underlättar ju 😄

Igår bytte Sandra ut skapandet mot pusslande igen. Hon har kommit i en pusselperiod nu och då är det mest det som gäller. Men det är mitt jobb att locka henne till annat, och jag gör mitt bästa. Vi får väl se om det kan bli skapande idag. Jag har visat vad vi ska göra och Sandra tycker det verkar roligt, så mitt jobb idag blir att flika in aktiviteten vid lämpligt tillfälle under dagen. Mellan två pussel, t.ex.


Må gott.

(P.S. Vänner som har försökt nå mig, jag är nog lite telefonledig under veckan. Tisdag em, onsdag och torsdag troligtvis).

.

Inga kommentarer: